Linkbuilding en SEO Maatwerk
Shares

Zoekresultaten van Google overal hetzelfde

Shares

Zijn de zoekresultaten van Google hetzelfde voor iedereen?

Het antwoord is nee meestal niet. Googles zoekresultaten zijn verschillend op verschillende computers. Er zijn veel factoren die van invloed zijn op de zoekresultaten van Google die je ziet.

Redenen waarom je zoekresultaten van Google verschillend zijn.

Google streeft naar de beste resultaten voor individuele gebruikers. Dit betekent dat zoekresultaten verschillen van persoon tot persoon en dat mensen die op hetzelfde kantoor zoeken, verschillende zoekresultaten kunnen zien. Je fysieke locatie is ook bepalend. Of je nu een mobiele telefoon of een webbrowser gebruikt, zoekmachines zoals Google, hebben een goed idee waar je bent en zal je afhankelijk van die factoren verschillende zoekresultaten voor hetzelfde zoekwoord tonen, op basis van je fysieke locatie.

Elke computer die op het internet is aangesloten, krijgt een uniek nummer genaamd een internetprotocol (IP) -adres. Google identificeert je IP-adres en probeert de meest relevante resultaten te leveren die overeenkomen met de locatie. Dus iemand die zoekt op het zoekwoord ‘pizza’ of ‘loodgieter’ vanuit een locatie in Breda, zal hele andere zoekresultaten krijgen dan iemand die op dezelfde zoekwoorden in Haarlem zal zoeken.

Dat betekent dat als je site het volgende zoekwoord bevat ‘ Auto Verkopen Direct Geld in Alkmaar ‘ en iemand in Alkmaar zoekt op ‘ Auto Verkopen Direct Geld ‘ je met een goede linkbuilding strategie bovenaan in de zoekmachines staat. Je zoekgeschiedenis heeft ook invloed. Zoekmachines zoals Google personaliseren de zoekresultaten van iedereen die de zoekmachine gebruikt, op basis van de zoekopdrachten die zijn uitgevoerd en de resultaten die je in het verleden hebt geklikt.

Door te kijken naar wat je zoekt en wat je in de zoekresultaten aanklikt, leert Google dat je bepaalde sites veel bezoekt en kan daardoor de meest relevante en nuttige zoekresultaten aan je bieden. Dus als je vaak zoekt en klikt op links van Bol.com die verschijnen in de zoekresultaten van Google, leert Google dat je dat interessant vind. Dit betekent dat je meer Bol.com aanbiedingen ziet.

Je zoekgeschiedenis kan je echt een verkeerd beeld geven van je eigen website ranking

Dit komt omdat het de meest bezochte websites naar de top duwt. Dus als je vaak op je eigen website komt is het heel goed mogelijk dat je in de toppositie staat terwijl dat voor anderen die op dezelfde zoekwoorden zoeken niet zo hoeft te zijn. Om een wat meer ​​accuraat beeld te krijgen van hoe je website in de zoekresultaten staat, kun je eventueel de private browser in een browser gebruiken. Het is niet atijd 100 % betrouwbaar. Wij maken daarom gebruik van een onafhankelijke ranktracker waardoor we over het algemeen een beter beeld hebben op welke positie de website staat.