Linkbuilding en SEO Maatwerk
Shares

On Site SEO

Shares

Een groot deel van het succes van de ranking van je website en webwinkel hangt af van de kwaliteit van de site zelf. On Site SEO maakt zeker 50% of meer uit van het succes.

De inhoud van je website, de content, zal meer bezoekers aantrekken als deze inhoud geoptimaliseerd is. Bovendien speelt de kwaliteit van de hosting een rol en of de website geschikt is voor andere beeldschermformaten van tablets en smartphones .

Optimaliseer je website - on page SEO


De kwaliteit van de inhoud van de website kan per pagina en per blog post ingesteld worden. On page SEO hangt samen met:

  • voldoende tekst
  • voldoende beeldmateriaal
  • eventueel video
  • de juiste verhouding tussen tekst en beeld
  • de juiste zoekwoorden
  • de juiste hoeveelheid zoekwoorden
  • positionering van zoekwoorden
  • meta omschrijving
  • afbeeldingen
  • kopjes (Headlines)

Optimaliseer de snelheid van je website


Een website die snel laadt wordt meer gewaardeerd door Google maar ook door je bezoekers. Trage sites krijgen steeds meer een lagere ranking en zullen uiteindelijk op de tweede, derde pagina komen of nog verder terugzakken.

De snelheid van je website hangt van veel factoren af. Een van de belangrijkste is de webhosting. Als je website gebruik maakt van WordPress kun je kijken naar een sneller ladend Theme. Hierin kunnen grote verschillen zitten.

Mobile responsive


Meer dan de helft van alle internetbezoekers kijkt voornamelijk op een smartphone of tablet naar je website. Vandaar dat Google hier veel rankings punten voor geeft. Als je website geoptimaliseerd is voor mobiel gebruik dan kun je sneller stijgen in Google. Sterker nog, als je website niet mobile responsive is, staat je website achter in de rij en ben je niet meer vindbaar.

Als een website niet voldoende geoptimaliseerd is heeft een backlink campagne of guest post minder effect. Je website kan als een magneet werken maar dan moet de magneet wel 'schoon' zijn.