Landingspagina Optimalisatie

    Shares

    Breng je Product Onder de Aandacht met een Landingspagina!

    Een landingspagina wordt gebruikt om klanten in het kort met sterke headlines en argumenten iets te vertellen over een product of dienst.

    Het is de beproefde methode om je klanten tot actie over te laten gaan en ​email adressen te verzamelen voor je nieuwsbrieven.

    Type Landingspagina's

    Een goede landingspagina is kort en krachtig. Hoe minder tekst des te beter. Een landings pagina is bedoeld om bezoekers snel over de drempel heen te krijgen en tot actie over te gaan. 

    Hieronder een aantal type landingspagina's ook wel leadpages genoemd.

    • Aankondiging
    • Tekst met Call to Action
    • Video Aankondiging met Call to Action
    • Verkoop of Gratis Download​
    Landingspagina met 1 knop

    Landings pagina met Aankondiging

    Dit is het type landinspagina waarmee je nieuwe producten kunt aankondigen. Of bijvoorbeeld dat je website binnenkort klaar is.

    Door middel van een aanbieding kun je de bezoeker in de verleiding brengen zich per email bij je aan te melden.

    Met een countdown teller in de landings pagina trigger je de bezoeker nog meer om zich bij je aan te melden.

    Het is een beproefde methode.

    landingspagina met countdown

    De voordelen van een countdown teller.

    Je wekt interesse bij de bezoeker. Met de countdown teller laat je zien dat er iets belangrijks gaat komen wat eventueel korting kan geven of een ander voordeel kan geven. Voordeel van de email registratie is dat op deze manier email adressen worden verzamelt die weer gebruikt kunnen worden voor toekomstige acties en campagnes.


    Landingspagina met Call to Action

    Als je adverteert op Google met Adwords dan wil je dat de bezoeker op een bepaalde pagina terecht komt waar men snel tot actie overgaat.

    ​De headline moet de bezoeker direct aanspreken. Naast een eventuele korte introductie over het product moet er minimaal 1 duidelijke knop/button met een link naar het desbetreffende product toe in staan.

    Een landings pagina met de juiste headline, bulletpoints en Call to Action button werkt altijd.

    landingspagina met bulletpoints

    De voordelen

    Met herkenbare punten (bulletpoints) wek je snel interesse dmv een goede oplossing of leuke combinatieprijs. De bezoeker zal daardoor zeker direct op de Call to Action knop klikken om naar je website of webshop toe te gaan.


    Landings pagina met Video

    Video is HOT!

    Zorg dat de Headline de bezoeker zover krijgt de video te bekijken. 

    Bezoekers houden van (korte) video's. Met de juiste informatie overtuig je de bezoeker om zich aan te melden en te registreren. Maar je kunt ook een knop/button waarmee men je direct kan bellen.

    Landingspagina met App

    ​Een landingspagina in combinatie met een app is dan ook een perfecte aanbeveling. Zowel via je landingspagina en App kunnen gebruikers je telefonisch onmiddellijk bereiken.

    Een ander voordeel van een video landingspagina is dat de video in je Youtube kanaal staat. Je krijgt daardoor een extra ranking in Google. Mits je de juiste zoekwoorden en omschrijving gebruikt.​

    Niet alleen maken we landingspagina's voor de Nederlandse markt maar ook voor de Engelstalige markt.

    landingspagina met belknop

    Tips voor een succesvolle landingspagina

    ​Landingspagina's moeten simpel en to the point zijn. Geen overbodige lappen tekst. Trek de aandacht van de bezoeker met een pakkende headline/titel.

    Maak duidelijk waar de bezoeker moet klikken en vooral ook waarom. Het doel uiteindelijk is dat je een bezoeker een meerwaarde biedt als die zijn email adres bij je achterlaat. ​Maak het de bezoeker gemakkelijk. Al onze landingspagina's zijn mobiel vriendelijk voor smartphone en tablet.​


    Meer weten over onze landingspagina's?

    Met een snelle landingspagina trek je je klanten makkelijker over de drempel en vergroot je je omzet.

    Vraag hieronder een vrijblijvende offerte aan.​